![]() |
تانى ضيف معآنآ على {مآئدة بنآت **ـر}
تانى ضيف معآنآ على {مآئدة بنآت **ـر}
http://banatmisr.com/up3/uploads/143648435391.gif السلام عليكم ورحمة الله وبركاته النهآردة إحنآ على موعد جديد ومع ضيف جديد على مآئدة بنآت **ر الضيف اللى معآنآ من أنشط أعضآء المنتدى بيحب المسآبقآت وبيحب يكسب كمآن :71: مش بيحب يطلع من مسآبقة خسرآن .. بيحب المكسب وأكيد ده من حقة طآلمآ بيتعب وبيجتهد ... ضيفنآ متعدد الموآهب .. فى الشعر تلآقيه فى الكوميدى موجود .. فى النقاش حاضر وجآهز ... بيميل للشعر أكتر .. لانه عاشق ومش بيتوب أظن كدة عرفتوا مين هو ضيف حلقتنآ اليوم .. .... ضيفنآ هو مشرف الخزعبلات http://banatmisr.com/up3/uploads/1420473225121.png http://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpghttp://forums.banatmasr.net/imgcache...726alsh3er.jpg استاذ رفعت كل سنه وحضرتك طيب وأنتى طيبة وبصحة وسعاد وديماتفضلى راقية بأخلاقك ودينك ومبدئك حضرتك معايا على مائدة بنات **ر يعنى عزومة مافيش مانع ... اهلاً بيك على مائدة بنات **ر وأهلا وسهلاومرحبا بمائدة البنات كلهم بلااستثناء وكل سنة ومنتداناعظيم وراقى كل عام وانت بخير وأنت بخيروصحة وسعادة فى البدايه انا بشكرك على قبولك للدعوة أنااللى شاكرلك الاضافة وشرفى لى كبير .. ـ ياترى فاكر اول مرة صومت فيها كان عندك كام سنه ؟ والله من الصف الأول الابتدائى وأناأحب أصوم ووالدى الله يرحمه كان بيخاف عليا لامن الصوم بحجة لسة صغيروصحتى مش أوى وأطلب من أمى تصحينى أتسحر ومايرضوش فكنت أصوم من غيرصحور لكن أول رمضان أصومه كامل وأنافى الصف الرابع ـ رمضان كان بالنسبه ليك ايه ايام الطفولة ؟ أكيد رمضان والطفولى بيختلف عن سن الرشد والإدارك ومتهيئلى إحساسى برمضان وأنا طفل كان أحساس كله فرحة وبهجة أكترمن سن البلوغ وإن كانت الروحانيات فى السن الكبير بتكون أكبر ـ اول سنه جالك فيها فانوس ؟ فاكر قبل ماأخش المدرسة خالص بس مش فاكركان عندى كام سنة ـ كنت بتلعب بالفانوس لحد آخر رمضان ؟ فانوس رمضان كان هو الشيئ المقدس واللعبة المفضلة واحناأطفال فكنت أحبه وأعشقه وأعت**يه أوى ولمايخلص رمضان كنت أزعل علشان مش هلعت بالفانوس تانى ـ اول مرة التزمت فيها بالصيام والصلاة كان سنك كام ؟ وعند سن العشر سنوات كانت بداية الالتزام بالصيام والحمدلله من هذا التاريخ وأنامحافظ على الصلاة ـ فطرت يوم فى رمضان وانت كبير .. تعب مثلاً لا قدر الله ؟ اطلاقا كثيركنت تعبان سواء شغل أو سفر أو حتى مرض ولكن عمرى مافطرت بسبب هذه الأنواع ـ هل سبق ليك ودخلت المطبخ وعملت أكل ؟ أحب المطبخ جدا وكنت أساعد أمى بأعتبار كنت الأبن البكر وسافرت وفى أثناء الدراسة وسكن الجامعة كل ده خلانى أدخل المطبخ ـ اهم وجبة بالنسبالك واساسى لازم تكون على السفره ؟ سيد الطعان طبعا وهل هناك غيراللحمة تعشق وكل نعم الله اللى متوفر أحبه وأتناوله ـ ايه أكتر أكله بتحبها من ايد الجماعه ؟ جماعة مين تقصدى ومن أى أيد وفى أى جماعة هاكل على طول (( أقصد اى جماعة يا استاذ رفعت .. يعنى الحجه الوالده او المدام او اختك )) المهم اللى بيطبخ فى البيت ـ بتقسم يومك ازاى فى رمضان ؟ والله الليل طبعا ممنوع فيه النوم عندى نهائى ومنذ كنت فى الجامعة ساعات بنروح زيارات وسهارى رمضان ودلوقتى وبعد صلاة التراويح شوية على النت وبعد كده فى العشرة الأخيرة فيه صلاة التهجد وسحوروصلاة الفجر ثم النوم إلى ماشاءالله حسب ظروف المطلوب بالنهار مشاوير وصلاة وانتظارالفطار ـ هل سبق ليك انك قضيت رمضان خارج **ر ؟ 5 سنوات 4 فى السعودية و1 فى ليبيا كنت فيهم شغل تابع وزارة الأوقاف ـ تفتكر رمضان فى **ر أحلى ولا فى الخارج ؟ أكيد بحكم حب الوطن مافيش أحلى من رمضان فى بلدك ولكن كل الدول العربية جميلة ـ رآيك ايه فى الناس اللى بتحرص على قضاء رمضان خارج **ر ؟ ماأظنش هيقضوه علشان هيكون صيامهم أقوى أو عبادة أحسن يمكن يكون شغل أو تجارة ـ لو معاك 3 كروت دعوة للأفطار فى مطعم محترم هتخار مين من اعضاء بنات **ر يكونوا معاك على المائدة ؟ والله أناعاوز كروت دعوة كتيرة أوى علشان تلاتة دى مش كويسة خالص إيه البخل ده كتيرغاليين عليا هنا أول ما أعزمه وأدعوه الشاعرة والدكتورة قطر الندى هادية السفيرة عزيزة نغم الشام رضا التركى طبيب الهوى وأكيد الغالية الغايبة عن المنتدى امنيه شافعى وطبعافيه أحبة كتيروالله بس علشان الكروت خلصلت ماشاء الله .. ومين كمان يا حج !!!؟ وأخيراً .. مطلوب منك كلمة توجها لآعضآء المنتدى . معاك المآيك قول كل اللى فى نفسك إلى الجميع بلااستثناء والله أعزكم وأودكم وأحبكم تعالوا نتسامح ونحب بعض وبلاش نفتكرلبعض أى شيئ يزعلنا ويخلينانتخاصم ... كنت سعيدة بلقائى معآك أستاذ رفعت بتمنى من الله ان يديم وجودك بينا كل عام وحضرتك بخير أولا شيلى لقلب أستاذ ماأحبوش خالص أشكرك للدعوة وكل سنة وأنت طيبة والجميع بألف خيروعافية وتقبل الله صيامكم .... سعدت بلقائى مع العاشق الذى لم يتب وبتمنى تكونوا استمتعوا باللقاء ودلوقتى جه موعد الطعآم والنهاردة الدعوة كانت على السحور ومش الفطآر اتفضل حاجه على قد ما قسم يا استاذ رفعت :71: http://forums.banatmasr.net/imgcache...728alsh3er.jpg لازم تتسحر لان فى السحور بركه وتآكل كل الآكل ده :D .. فى النهاية بشكركم على روعة حضوركم وبتمنى من الله أن يتقبل منآ ومنكم صآلح الآعمآل إلى اللقاء مع ضيف جديد على المآئدة فى حفظ الرحمن |
| الساعة الآن 03:37 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir