المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : حكايتي مع الكرانيش


rss
01-26-2013, 07:06 PM
حكايتي مع الكرانيش
حكايتي مع الكرانيشحد فكر قبل كده الكرانيش ? غير انها ديكور ? ايه فايدتهاكنت بتكلم مع المهندس الي بيعملي شقتي و بقولو مش لازم كرانيش محدش بيبص في السقف لما يخش البيتفضل يضحك و يقولي أولا هي ديكور للبيتثانيا و ده الأهم مفيش سقف و حيطه في **ر متظبطين دايما تلاقي حته اعلي من حتهلو معندكمش كرانيش في البيت تقدروا تتأكدوا بنفسكوا الكرانيش بقي بتخفي العيب ده في السقفمهما عملت الكرانيش هي الحل الوحيد للمشكله ده بعد ما لفيت مع المهندس هقولكو الي وصلتلو أنواع الكرانيش في السوق ال**ري1- أول حاجه الجبس البلديوده عيوبه كتير بيصفر و بيسوس غير انه تقيل قوي و تفاصيله مبتبقاش واضحه قوي والي بيشتغل فيه بيقعد كتير لحد ميخلص الشقه وبعديها لازم استني ينشف يعني عشان الكرانيش هستني في حدود 3 أسابيع ? بيبقي عشره عمر ? ده غير انه واحد مش مضمون هوه مين2- الكرانيش الفومعالجت موضوع الاصفرار و التسويس بس ظهرت عيوب التنميل و الفواصل ده غير انها مواد بتروليه لو ? لاقدر الله ? حصل ماس جنبها بتولع وكمان سعرها غالي3- grp ( جبس معالج )و ده بقي اللي بنصح بيه عشان التفاصيل واضحه جدا و سعرها معقول و حلت المشاكل الي فاتت في الجبس البلدي و الفومأعمل كرانيش من فين ؟؟لو عايز جبس بلدي دوول موجودين في كل مكانعايز فوم في شركات كتير قوي ( **** ? **** ? وأي حاجه اخرها تك d:لو عايز بقي grp أو زي ما مشهور في السوق بالجبس المعالج في شركه بيــتكم حاجتها تحفه و تقدر تنزل الكتالوج بتاعهم من هنا